پذيرش يک نفر از هر 10 نفر در مقطع کارشناسي ارشد
در مقطع کارشناسي ارشد از هر 10 نفر تنها يک نفر پذيرش مي شود.
نادري منش در ادامه در خصوص مقطع کارشناسي ارشد افزود: هرچند که از دو سال گذشته ظرفيت در تحصيلات تکميلي اضافه شده است اما در مقطع کارشناسي ارشد از هر 10 نفر تنها يک نفر پذيرفته مي شود.
دو راه افزايش ظرفيت در مقاطع تحصيلات تکميلي
اين مقام مسئول در وزارت علوم به دو راه ظرفيت سازي براي تحصيلات تکميلي اشاره کرد و گفت: ارائه مجوز به مراکزي که توانمندي جذب دانشجويان تحصيلات تکميلي را دارند و جذب استادان در مراکز آموزشي مجوزدار دو راه افزايش ظرفيت تحصيلات تکميلي به شمار ميآيد.
معاون آموزشي وزير علوم در ادامه از ظرفيت سازي در تحصيلات تکميلي به عنوان يکي ديگر از مهمترين برنامههاي وزارت علوم در سال جاري دانست و اظهار داشت: هرچند که در مقاطع کارداني و کارشناسي طي ظرفيت سازيهاي صورت گرفته صندليهاي خالي ايجاد شده است، اما بيشترين فشار و نياز در افزايش ظرفيت، به مقاطع تحصيلات تکميلي وارد ميشود.
صدور آيين نامه هاي جديد براي جذب دانشجوي تحصيلات تکميلي
به گفته نادريمنش در سال جاري تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور دکتري 35 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است وبا صدور آييننامههاي جديد اميد است ظرفيت بيشتري براي جذب دانشجويان تحصيلات تکميلي ايجاد شود.
نادري منش درباره جزئيات اين آييننامهها اعلام کرد که زمستان سال گذشته کميتهاي در زمينه افزايش ظرفيت آزمون دکتري با حضور کارشناسان اين حوزه تشکيل شد تا بررسي شود که چگونه ميتوان از حداکثر ظرفيت دانشگاهها با حفظ کيفيت براي افزايش جمعيت دانشجوي دکتري استفاده کرد که در اين زمينه تصميم گيريهايي شده و جزئيات آن اعلام خواهد شد.
نادري منش با اشاره به نامگذاري سال 91 تحت عنوان توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني تاکيد کرد: شعار امسال از ديدگاه وزارت علوم معني ويژهاي دارد و چگونگي ظرفيت سازي و بالا آوردن توليد را بايد در اين شعار مد نظر قرار داد و به همين منظور کارگروههايي در وزارت علوم در حال تشکيل است.
نادري منش در پايان درباره آخرين وضعيت تقويم آموزشي دانشگاه ها گفت: ترم دوم سال تحصيلي به دليل تعطيلات عيد و تفاوت جدي اقليمي در استانهاي مختلف از نظر تعداد برگزاري جلسات درسي هميشه با مشکل مواجه بوده است.
وي در ادامه گفت: سال گذشته، ترم تحصيلي نخست، دو هفته پيش از آغاز مهرماه شروع شد و به دانشگاهها اعلام کرديم که حداقل در ماه شهريور 10 روز آموزشي در دانشگاهها تشکيل شود.
البته حساسيتهايي هم در اين زمينه وجود داشت که آنها را رسانهاي نکرديم اما به خاطر کيفيت آموزش به دانشگاهها تاکيد کرديم که ترم نخست تحصيلي را دو هفته جلوتر ببرند.
نادري منش در ادامه در خصوص مقطع کارشناسي ارشد افزود: هرچند که از دو سال گذشته ظرفيت در تحصيلات تکميلي اضافه شده است اما در مقطع کارشناسي ارشد از هر 10 نفر تنها يک نفر پذيرفته مي شود.
دو راه افزايش ظرفيت در مقاطع تحصيلات تکميلي
اين مقام مسئول در وزارت علوم به دو راه ظرفيت سازي براي تحصيلات تکميلي اشاره کرد و گفت: ارائه مجوز به مراکزي که توانمندي جذب دانشجويان تحصيلات تکميلي را دارند و جذب استادان در مراکز آموزشي مجوزدار دو راه افزايش ظرفيت تحصيلات تکميلي به شمار ميآيد.
معاون آموزشي وزير علوم در ادامه از ظرفيت سازي در تحصيلات تکميلي به عنوان يکي ديگر از مهمترين برنامههاي وزارت علوم در سال جاري دانست و اظهار داشت: هرچند که در مقاطع کارداني و کارشناسي طي ظرفيت سازيهاي صورت گرفته صندليهاي خالي ايجاد شده است، اما بيشترين فشار و نياز در افزايش ظرفيت، به مقاطع تحصيلات تکميلي وارد ميشود.
صدور آيين نامه هاي جديد براي جذب دانشجوي تحصيلات تکميلي
به گفته نادريمنش در سال جاري تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور دکتري 35 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است وبا صدور آييننامههاي جديد اميد است ظرفيت بيشتري براي جذب دانشجويان تحصيلات تکميلي ايجاد شود.
نادري منش درباره جزئيات اين آييننامهها اعلام کرد که زمستان سال گذشته کميتهاي در زمينه افزايش ظرفيت آزمون دکتري با حضور کارشناسان اين حوزه تشکيل شد تا بررسي شود که چگونه ميتوان از حداکثر ظرفيت دانشگاهها با حفظ کيفيت براي افزايش جمعيت دانشجوي دکتري استفاده کرد که در اين زمينه تصميم گيريهايي شده و جزئيات آن اعلام خواهد شد.
نادري منش با اشاره به نامگذاري سال 91 تحت عنوان توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني تاکيد کرد: شعار امسال از ديدگاه وزارت علوم معني ويژهاي دارد و چگونگي ظرفيت سازي و بالا آوردن توليد را بايد در اين شعار مد نظر قرار داد و به همين منظور کارگروههايي در وزارت علوم در حال تشکيل است.
نادري منش در پايان درباره آخرين وضعيت تقويم آموزشي دانشگاه ها گفت: ترم دوم سال تحصيلي به دليل تعطيلات عيد و تفاوت جدي اقليمي در استانهاي مختلف از نظر تعداد برگزاري جلسات درسي هميشه با مشکل مواجه بوده است.
وي در ادامه گفت: سال گذشته، ترم تحصيلي نخست، دو هفته پيش از آغاز مهرماه شروع شد و به دانشگاهها اعلام کرديم که حداقل در ماه شهريور 10 روز آموزشي در دانشگاهها تشکيل شود.
البته حساسيتهايي هم در اين زمينه وجود داشت که آنها را رسانهاي نکرديم اما به خاطر کيفيت آموزش به دانشگاهها تاکيد کرديم که ترم نخست تحصيلي را دو هفته جلوتر ببرند.
+ نوشته شده در شنبه دوم اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت 14:48 توسط دانشجو
|
این وبلاگ در راستای کمک به داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد سال 92 در رشته زبانهای خارجی طراحی گردیده است.به امید آنکه مطالب آن مفید واقع گردند.